Peciva od plantana

Ovaj recept oduševio me na prvu, a njime je oduševljen i moj muž koji je okorjeli glutenac. :-) Moram priznati da sam u početku dosta bila skeptična i nisam znala što očekivati od plantana odnosno od toga kakvog je okusa. Plod zelene plantane mirisom me podsjeća na krastavac. Okusom podsjeća na krumpir u što sam se uvjerila kada sam je prvi put pripremila kao glavni dio smjese za polpete od ostataka piletine od prošlog dana i povrća koje sam tada imala kod kuće na raspolaganju uz malo začina i zdrave masnoće. Plod zrele odnosno žute ili crne plantane, već podsjeća na bananu i zato kada je zrela, idealna je za pripremu kolača i slastica. Uglavnom, od prvog jela s plantanom, ona je postala dosta česta namirnica na mom jelovniku. Recept sam prilagodila svojim potrebama jer sam imala višak mljevenih badema i nisam im mogla odoljeti tako da sam napravila svoju paleo verziju peciva. Ma ne znam koja mi je verzija bolja!




Sastojci (za 12 malih peciva)

2 veće zelene plantane
3/4 šalice kokosovog mlijeka ili vode
3 pune žlice kokosovog brašna
1.5 šalice tapioka škroba
1/4 žličice sode bikarbone
2 žlice domaćeg jabučnog octa ili limunovog soka
1/2 žličice nerafinirane morske (koristim ninsku neobrađenu sol) ili himalajske soli
1 puna žlica svinjske masti li 3 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja
4 manja režnja češnjaka
3 - 4 žlice mljevenih badema


Priprema

1.  zagrijte pećnicu na 180 - 200 stupnjeva Celzijusa (ovisno o jačini pećnice)
2.  plantane zajedno s korom narežite  na manje komade, zarežite nožićem po dužini svakog komada i ogulite (savjetujem vam da to radite s rukavicama da zaštitite ruke dok to radite jer bi vam mogle pocrniti )
3. narežite oguljene plantane na manje komade i ubacite u blender ili jaču sjeckalicu s masnoćom, kokosovim mlijekom ili vodom, jabučnim octom ili limunovim sokom i češnjakom i izblendajte do tekuće smjese
4. umiješajte tapioku, kokosovo brašno, sodu bikarbonu, sol i bademe i miješajte mikserom ili lopaticom do kompaktne smjese (pazite da vam se sve grudice od brašna  dobro promiješaju i usitne
4. dodajte još tapioke ako vam se smjesa učini rijetkom jer mora biti kompaktna kako bi mogli s lakoćom oblikovati peciva, a ako vam je presuha,  dodajte žlicu po žlicu kokosovog mlijeka ili vode
5. oblikujte manje  kuglice i položite na pleh obložen masnim papirom za pečenje (ne preporučam vam alu foliju zbog aluminija koji je jako štetan za organizam)  
6. pecite oko 30 min odnosno dok peciva ne zadobiju lijepu boju (koristite li pećnicu s ventilatorom peciva će se brže i ravnomjernije ispeći)


 Napomena: slijedite li strogo AIP, izostavite bademe i češnjak. Što se tiče mjera u receptu, šalica koju koristim je ona za čaj od 230 ml. Dosta recepata napravila  koristeći šalicu i žlicu kao pomagala za mjerenje količine sastojaka jer jako puno recepata sa stranih blogova,  koji mi bili izvor mnogih korisnih savjeta za pripremu  paleo i AIP recepata,  napravljeno je uz pomoć šalice i žlice.

Savjet: Peciva su mekša i punijeg okusa ako stavite koksovo mlijeko. Nakon što se ohlade, držite ih u zatvorenoj kutiji kako se ne bi osušila 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Krumpiruša bez krumpira iliti pogača od cassave

Tko sam ja